.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بخشنامه ای برای انحصاری شدن مدیریت اجرایی شهرستانها:
وزارت کشور شجاعانه اشتباهش را بپذیرد!
شمال نیوز: اشتباه وزارت کشور مثل غلط مشهود در دیکته مدیریت است و باید با لاک غلط گیر مدیران ارشد این وزارتخانه پاک شود و مثل اقبال گسترده از بازنشسته ها نباشد که همچنان بر استمرار آن اصرار ورزیده شد.

شمال نیوز: کسی نمی تواند فراوزارتی بودن وزارت کشور را حداقل در استانها و شهرستانها و بخش ها انکار کند و مثلاً استاندار را با مدیرکل راه و شهرسازی یکی دانسته و یا فرماندار را با رئیس اداره گاز برابر بپندارد و همینطور بخشدار را رئیس نمایندگی یک اداره یکسان فرض کند و هر فرد مبتدی و نوآموز هم پس از گذشت چند صباح می تواند برتری و اشرافیت مدیریت اجرایی استانها و شهرستانها را بر سایر جلوه های مدیریتی لمس کند، چرا که نمایندگی های وزارت کشور، مثلاً استاندار، فراتر از مدیریت استانداری، فرماندار، فراتر از مدیریت فرمانداری و بخشدار فراتر از مدیریت بخشداری عمل کرده و باید همه سازمانها و ادارات را مدیریت کنند و از این لحاظ توانمندترین های یک محیط از هر سازمانی که باشند، بایستی در رأس این مجموعه مستقر شوند!

حالا چگونه شد که وزارت کشور طی بخشنامه ای انتصاب فرمانداران و بخشداران را به پرسنل رسمی این وزارت منوط کرده است، سرّی است که هنوز رمزگشایی نشده و فقط در مقام مقایسه باید تأکید کرد که این بخشنامه برای وزارت کشور که دارای گرایش های اجرایی به تنوع همه دستگاههای اجرایی است، شبیه این است که مثلاً صدا و سیما هم به عنوان یک نهاد فراسازمانی، بخشنامه کند که کارشناسان برنامه های تخصصی بایستی از خود صدا و سیما باشند و به عبارتی صدا و سیما حق استفاده از اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه را ندارد!

آیا این بخشنامه بر اساس برآوردهای کارشناسی تنظیم شده و یا صرفاً برای توسعه محبوبیت درون وزارتی مدیران ارشد است، برای نگارنده معلوم نیست، اما همین قدر باید تأکید کرد که همواره وزارت کشور از کمبود توانمندان مدیریتی نالان بوده و در سطوح تعریف شده ای، دولتها را متقاعد به موافقت با مأمور شدن نیروهای توانمند سایر دستگاههای اجرایی نموده و خودشان را از این سرمایه های گرانقدر که اتفاقاً بیش از نیمی از مدیران این وزارتخانه را شامل می گردید، محروم نمی کرد!

هم اکنون و در ارزیابی های اولیه هم می توان تنگناها و کندی مشهود مدیران ارشد را در انتخاب افراد توانمند برای فرمانداری ها و بخشداری ها به وضوح مشاهده کرد و عیب این بخشنامه زمانی بروز می کند که ما شاهد اُفت سطح مدیریتی از همین سطحی باشیم که متأسفانه بخاطر فقدان مطلوبیت کافی، در انتخابات ۲۴ خرداد به طیف دیگری رأی داده شد تا وضعیت جامعه از حالت موجود به حالت مطلوب بهبود یابد و حالا با اینگونه بخشنامه ها آیا این تغییر امیدوارکننده اتفاق می افتد یا خیر؟! باید آینده را به ارزیابی نشست!

اشتباه وزارت کشور مثل غلط مشهود در دیکته مدیریت است و باید با لاک غلط گیر مدیران ارشد این وزارتخانه پاک شود و مثل اقبال گسترده از بازنشسته ها نباشد که همچنان بر استمرار آن اصرار ورزیده شد و در این زمینه ها مدیران مافوق باید بازخور بخشنامه ها و ابلاغیه های خود را با افکارسنجی گرفته و اقدامات اصلاحی را انجام دهند!

در پایان موکداً تأکید می گردد که البته این بخشنامه زمانی می تواند کارآمد و مفید باشد که وزارت کشور با یک کار میدانی، قابلیت مدیریتی این وزارتخانه را ارزیابی و اعلام کرده تا نگرانی های موجود ذهنی ما را مرتفع کند، چرا که فرماندار و بخشدار مثل استاندار بخاطر همان جایگاه ارشدی در بین سایر مدیران، باید قابلیت مدیریت ارشدی نیز داشته باشند تا خدای ناکرده مدیریت جامعه به استثناء وزارت کشوری های توانمند و امتحان پس داده ای که از نزدیک آنها را می شناسم و به توانایی آنها ایمان دارم، دستخوش ناتوانی های احتمالی کسانی نگردد که بخواهند از صدقه سری سهمیه انحصاری و  کوپنی یک بخشنامه، مسئولیت تعاونی به دست آورند!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 دي 1392
جناب آقای رنجبر
سلام
با احترام به نظر شما، باید عرض کنم اگر به نحوه انتخاب بخشداران و فرمانداران و استانداران از یک سو و نحوه گزینش و بکارگیری کارکنان این دستگاهها از سوی دیگر نگاه کنیم، می بینینم که افت سطح مدیریتی اتفاق نخواهد افتاد بلکه بالعکس احتمالا با توجه به شناخت ویژگیهای ذاتی وزارت کشور در نزد کارکنان آن شاهد اتفاقات خوبی برای منطفه خواهد بود. هم اکنون با نگاهی به مدیران عزیز فعلی این مجموعه می توان این موضوع را درک کرد.
نا شناس 4 دي 1392
اولویت گذاری با انحصاری کردن دو مقوله جدا از هم اند و ای کاش بخشنامه می کردند که اولویت انتخاب با وزارت کشوری هاست، نه آنکه انحصاری کنند!
نا شناس 4 دي 1392
هر كس از راه رسيده مي خواهد پست بگيره. كسي كه تجربه هيچ پست مديريتي رو نداره ميشه معاون ، بخشدار ،‌............................. همه چي درهم.........
نا شناس 4 دي 1392
* موافقم انتصابات باید بر مبنای توانمندی باشد نه کارمند دستگاه بودن.
نا شناس 4 دي 1392
كاردرستي است بايدمديران ازخودوزارت كشورباشند.
كارمند 4 دي 1392
برادر عزيز آقاي رنجبر
وزارت كشور يك جايگاه تخصصي مي باشد و شاخص و توزيع اعتبارات در هر منطقه توسط فرماندار آن شهرستان صورت مي گيرد وقتي فرماندار و بخشدار از ارگاني ديگر وارد دستگاه امنيتي وزارت كشور مي شود فقط 3 سال طول مي كشد با الفباي 21 فصل بودجه ريزي يك شهرستان آشنايي پيدا كند آيتمهاي ديگر بماند من بعنوان يك يك كارشناس از آقاي رنجبر سئوال دارم
مثل اين مي ماند كه دستگاههاي اجرايي جذب بانكهاي دولتي شوند آيا با نظام بانكداري آشنايي دارند شايد فرد مورد نظر استاد دانشگاه و در رشته اقتصاد باشد ولي با سيستم بانكي مسلط نيست در بدنه استانداري همين مورد صدق مي كند.در استانداري و توابع آن افرادي هستنند توانمندي استاندار شدند هم دارند ولي متاسفانه بكار گرفته نمي شوند و بنظر م اين بخشنامه ثبات و امنيت را به بدنه وزارت كشور برگرداننده شده است
نا شناس 4 دي 1392
اتفاقا اين بخشنامه بسيار به جا و لازم بود تا افراد اتوبوسي از ادارات و نهاد هاي ديگر به وزارت كشور سرازير نگردند، افرادي كه حتي تعاريف اوليه سياست و مديريت را نمي دانند و با ساختار وزارت كشور آشنا نيستند خودشان را شايسته دريافت پستهاي مديريتي در وزارت كشور ندانند.
در مجموعه وزارت كشور و استانداريها نيروهاي كارشناس و خبره كم نيستند و نيازي نيست افرادي از بيرون بدون هيچ سابقه اي وارد اين وادي شوند
نا شناس 4 دي 1392
بسمه تعالي .
جناب آقاي رنجبر
اشتباهي صورت نگرفته بلكه تازه رسيده سرخط .مگر شما كارمندان وزارت كشور را در بيمارستان براي طبابت ويا جراحي و يا در آموزش وپرورش براي آموزش دوره ابتدايي يا براي اخذ ماليات دراداره مالياتي وهمچنين ديگر مشاغل استفاده ميكنيد كه مي خواهيد از دبير آموزش وپرورش ، يا فعال درصدا وسيما ، كارمند بهزيستي ، استاددانشگاه وهزاران شاغل ويا حتي بيكار ديگر كه الفباي كار تخصصي وزارت كشور را نميداند ومعضلات خاص خود را بوجود مي آورد استفاده كنيد . اين مسوليت ها فقط كرسي سخنراني ويا فرصتي براي سياسي كاري وسياسي بازي نيست كه متاسفانه جولانگاه عده اي قرار گرفته ، بلكه محلي براي اجتماع تضاد ونقيضين است تا با ايجاد اتحاد ووحدت رويه و جمع بندي مناسب از سليقه هاي مختلف ضمن حفظ همه حرمت ها معبري براي حل مشكلات مردم وتوسعه جامعه باشد . اينجانب ضمن احترام به حضرتعالي پيشنهاد ميكنم نسبت به امور تخصصي با پژوهش وبررسي بيشتري عمل كنيد . انشاالله درصورت توفيق مطلب كارشناسي شده و دقيق تري را درج خواهم كرد.
احمدي 4 دي 1392
قطعا پرسنل رسمي هر دستگاه خيلي بهتر از كسي كه از بيرون مجموعه وارد مي شود به نقاط قوت و ضعف و فرايندها اشرافيت دارد كسي كه با هر شرايط رانتي وارد مجموعه مي شود به زمان زيادي نياز دارد تا به حداقل اطلاعات دست يابد و عملا ركود را در آن مقطع مديريتي داريم -در جوامع پيشرفته روند ارتقائ كاركنان و ايجاد انگزيش بين پرسنل و روند تحول و ... قابل تامل ميباشد .ايا واقعا در يك مجموعه اداري يك نفر توانمند همسو پيدا نمي شود كه حتما بايد از بين پ ها يكنفر انتخاب شود!!!
تراب 4 دي 1392
جناب آقای رنجبر
عضو محترم هیات علمی
با عرض سلام خدمت جنابعالی و ضمن تائید این جرکت توسط وزیر محترم کشور باید به استحضار برسانم که:
1- یکی از مواردی که در هر سازمان و تشکیلاتی می بایست به آن توجه شود شفاف بودن مسیر شغلی و ارتقاء پرسنل آن مجموعه است که در صورت ورود مدیران وارداتی این مسیر غیر شفاف باشد باعث از بین رفتن انگیزش کاری نیروهای درون سازمان می شود
2- انتصاب نیروهای درون مجموعه با توجه به ارتقاء عمودی آنها که همراه با شناخت از فرآیندها و سلسله مراتب و نیروهای سازمانی است باعث حرکت سریع تر به سمت اهداف خواهد شد
3- از لحاظ قانونی هم در صورتی که دستگاهی نیاز داشته باشد می تواند حداکثر 20درصد از مدیران را از خارج سازمان منتصب کند
4- مثال جنابعالی در خصوص صدا و سیما مصداق پیدا نمی کند زیرا آن مجموعه نیز مدیران خود را از داخل انتخاب نموده و صرفاً در مباحث کارشناسی از نیروهای بیرون مجموعه استفاده می نماید
داود 4 دي 1392

بالاترین سطح مدیریت هر شهرستان فرماندار آن شهر است . با نظر استاد رنجبر موافقم .برخی از ویژگی های یک فرماندار مطلوب : قابلیت و توانایی آگاهی و شناخت از فرصت ها و مقابله با تهدیدات محیطی شهرستان ، تقویت نهادهای مردمی و افزایش مشارکت مردم در مسائل اجتماعی ، آگاهی از مباحث مطرح شده امنیتی در شهرستان ، دارابودن سابقه سیاسی و اجرایی (فاقد از اینکه از وزارت کشور باشد)، بومی بودن (بدلیل شناخت کافی از شهرستان )و...
داداشی 4 دي 1392
جناب آقایرنجبر بااحترام به جایگاه علمی شمابایدعرض کنم که یادداشت شماشایدبرگرفته ازتجربیات ویااحساسات شخصی شماباشدچراکه دروزارت کشورعلیرغم تمام توانمندی های موجوددرآن تقریباهیچگاه درانتخاب مدیران کارشناسی عمل نکرده اندوپرسنل این وزارتخانه که ازمجریان اصلی انتخابات میباشنددرتعیین مدیران موردتوجه قرارنمیگیرندچراکه نگاههاسیاسی است وهرطیفی فقط بدنبال روی کارآوردن منسوبین به خودمیباشد.اینکه مسولین ارشدوزارت کشورنیزازسایردستگاههابوده ووزارت کشوری نیستندخودگواهی براین امراست وهمچنین فرهنگیان ومامورین سایردستگاههادرسطوح پایینترنیزموءیداین موضوع هستند.کسانی که بعدازآمدنشان وقبل ازاینکه الفبای فرمانداری وبخشداری رابیاموزندبایداماده رفتن به محل اصلی خدمت خودباشندوتجربیات دوره مدیریتی خودراکه باهزینه سنگین برای مردم ونظام بدست آوردندنیزباخودبه پارکینگ سیاسی ببرند.آقای رمدانی مرحمت بفرماودرج کن تادرددل نیروهای وزارت کشورنیزموردبحث وبررسی قرارگیرد.
نا شناس 4 دي 1392
متاسفانه در خود وزارت کشور و استانداری نیروهای کافی در جایگاه مدیریت ارشد وجود ندارد بنده هم موافق نیروهای درون سازمانی هستم ولی وقتی نیروی توانمند کشور که همان نخبگان هستند بهاء داده نشود اینجا است که در مدیریت با چالش روبرو می شویم بهترینها از لحاظ تخصص باید مدیر شوند در هر حوزه خودش. لذا می بینیم نه در این دولت نه در دولتهای گذشته از مدیران کارآمد استفاده نشده است اگر بود اندک بود .
شما وقتی یک محصول می کارید جدا از همه مسائل کاشت، آن چیزی که برای شما مهم است نتیجه محصول است .
لذا نتیجه محصول نادرست از مدیریت ارشد و مدیران میانی چه در این دولت و چه در دولتهای گذشته مشخص است !
رشد اقتصادی بی سابقه ...
یک مثال بسیار ساده بگویم >
کشور ایران بزرگترین صادره کننده زعفران جهان هست حدودا بالای 95 درصد
لذا بقیه کشور مابقی آن 5 درصد را تشکیل می دهند کشور اسپانیا 2 درصد زعفران جهان را تولید میکند با این اوصاف قیمت جهانی زعفران را اسپانیا تعیین میکند شما خودتان حدث بزینید این مدیران لایق ما را

بابا لیاقت می خواهد مدیریت . به عمل است نه به حرف
بس کنید این بازیها را به فکرکشور باشید به فکر آینده اینقدر مردم را با این حرفها خام نکنید .بارها مقام معظم رهبری پشت تربیون اعلام کردند نخبگان جامعه بهاء داده شود ولی نشد و نخواهد شد این است دست مزد بی کفایتی ..
نا شناس 4 دي 1392
وضعيت فعلي ثمره مديريت افراد ناكارامد در پست هاي وزارت كشور است مديراني كه تا متوجه شوند در وزارت كشور چه خبر است دوران مديريتشان به پايان رسيده وجز ضرر به سيستم ومردم هيچ نفعي نداشتند مثال از اين مديران كم نيست .اين تصميم جديد وزارت كشور اشتباه كه نيست بلكه شايد شجاعانه ترين تصميم مديريتي است كه دست هركس وناكس را از پست هاي كليدي كوتاه مي كند
نا شناس 4 دي 1392
آقای نگارنده قیاس مع الفارق نمودند چون کارشناس مدعو در صداوسیما برای چند لحظه در مورد یک امری توضیح کارشناسی می دهند ومی روند اما وزارت کشور بعنوان نماینده عالی دولت یک امر تخصصی است وتنها کسی که در این وزارتخانه کار کرده می تواند اشرافیت به اموری چون برگزاری انتخابات، برقراری امنیت،هماهنگی با ارگانها برای پیشبرد مطلوب سیاستهای دولت و...را داشته باشد ازطرفی انگیزه شغلی وامید به ارتقا نیز مانند هر سازمان دیگری می بایست برای پرسنل خدوم وزارت کشور نیز وجود داشته باشد.
ایرج 4 دي 1392
برادر من ٰ مگر مدیریت فرمانداری و بخشداری ها کلاس آموزشی برای عوامل ستادی هر حزبه که تو انتخابات پیروز میشه ست ؟ تاکی ما کارکنان فرماندار واسه فرماندار و معاون فرماندار جزوه آموزشی انتخابات و تقسیمات کشوری ٰ بوجه ریزی و شورا و ... نهیه کنیم .یه کم منطقی باشید
نا شناس 4 دي 1392
نتیجه ای که می توان گرفت وزارت کشور هم انحصاری شده در موقع انتخابات اینها کجا بودن جزء این بود که کاندایدای شورای شهر در هر شهری مردم را به میدان آوردن و تنور انتخابات را داغ کردند و هزینه مالی و بهترین زمانهای زندگی را وقف نظام کردن وتمام زن و بچه هایشان برای رای گرفتن پا برهنه دنبال رای گشتن تا مردم به روی صندوق به شخص مورد نظر رای بدهند پس اینها این مطالبات خود را از چه کسی باید بگیرند کجا باید برنامه های انتخایاتی خود را در حوزه های مربوطه اجرا کنند آنهایی که میلیاردها تومان اموال مردم را غارت کردند با اینهایی که از جیب خودشان از حق زن و فرزندانشان زدن تا برای تصبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هزینه کردن مطالباتشان را چگونه باید بگیرند آقای ریس جمهور لطفا بررسی فرمایید آنهایی در ستاد انتخاباتی از شما حمایت کردند امروز تازه نورسیده ها ادعا میکنند و خودشان وارث میراث سیاسی میدانند و برای خود پست و فرماندار ان 000 تقسیم میکنند و مدعی هستند که باید امروز بر مسند قدرت بنشیند 000000درد دل یکی از کاندیدای چهارمین دوره شورا شهر
سجاد 4 دي 1392
جناب آقای رنجبر ضمن سلام.چنانچه حضرتعالی به بخشداران وفرمانداران دولت گذشته توجه داشته باشید که اکثر انها از نیروهای اموزش وپرورش بوده اند همچین نوشته ای رانمی نگاشته اید توجه جنابعالی را به بخشداران دولت نهم و دهم که اکثر قریب به اتفاق آنها از اموزش و پرورش بودهاند و حتی پاراف و یا حتی دستور دادن نامه را از پرسنل وزارت کشوری می اموختند >جناب اقای رنجبر پرسنل وزارت کشور با گوشت وپوست خود تمامی مشکلات بخش شهرستان را احصا کرده وبرای تمامی مشکلات برنامه دارند ایا میشود از ارگان دیگری که حتی تعریف بخش دهستان تعداد روستاها را نمیداند بخشدار و فرماندار گردد دولت تدبیر و امید جناب دکتر روحانی میخواهد از متخصصین استفاده کند نه کسانی که با واسطه و سفارش بالا بییایند
نا شناس 4 دي 1392
بهترين دستورالعملي بود كه وزارت كشور پس از سالها به استانداريها ابلاغ كرد.كارشناسان وزارت كشور بسيار قوي تر از يك معلم ابتدايي كه مياد بخشدار ميشه هستن.و جالبتر اينكه هيچ دستگاهي اجازه ورود نيروهاي خارج از دستگاه رو به حوزه خودش نميده.و دليلشم اين عنوان ميكنن كه كاراشون تخصصيه.يعني كار بخشداري يا فرمانداري اينقد پيش پا افتاده س؟؟؟؟؟آقاي رنجبر مردم اين دولت رو با راي خودشو انتخاب كردن تا شاهد تغيير باشن.چرا همش دارين با دخالت خودتون همه چيزو زير سوال ميبرين.بدنه كارشناسي وزارت كشور و استاندار پر است از نيروهاي وارد و آماده بكاركه خيلي راحتر و با هزينه كمتر ميتونن به امور كارها برسن.نه اينكه يكيو از بيرون بياري كلي هم براش هزينه كني اما خروجيش صفر باشه.وزارت كشور با اين مصوبه ش نشون داد ميخواد برامردم كار كنه
نا شناس 4 دي 1392
بایستی اینگونه باشد زیرا مدیرانی که از بیرون یا سایر سازمانها به فرمانداریها و.... می آیند وپس از رفتن پاسخگوی عملکرد خودشان نیستند و کسی حریف تخلفات آنان نیست لذا اگر مدیران سازمانی وزارت کشور باشند مجبورند به مدیران بالاتر و دستگاههای نظارتی پاسخگو باشندواز طرف دیگر حجم نیروی انسانی وزارت کشوربزرگ نمیشود تا در پرداختها مشکل ایجاد کندواینکه چرا باید معلمان و برخی افراد نظامی و...به این پستها منصوب شوند و ضمنا آیا این سازمانهای اخیرالذکر میپذیرند از دیگر دستگاهها برای تصدی مدیریتی آنان مامور شوند...ودر پایان آقای رنجبر خودشان را عقل کل میدانند ودر همه زمینه ها خود را صاحب نظر میداند.
نا شناس 4 دي 1392
متاسفانه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری یک روند غیر حرفه ای جهت جمع آوری طومار برای فردی از نزدیکان و هم محلی های استاندار محترم مازندران با محوریت سرپرست محترم دانشگاه در حال شکل گیری است و با القاء حمایت و تاکید استاندار محترم، اعضای محترم هیات علمی را بطور مستقیم یا غیر مستقیم در فضای معذوریت اخلاقی قرار می دهند. به نظر می رسد این نحوه دخالت در مدیریت باعث تعضیف ساختار استقلال دانشگاه، تخریب اعتماد درون گروهی و سرمایه اجتماعی در مکان مقدس دانشگاه خواهد شد

نا شناس 4 دي 1392
با سلام
وقتي اظهار فضل آقاي رنجبر را ديدم چيزي كه خوشحالم كرد اين بود كه موضع گيري ايشان باعث شده خبر بخشنامه وزارت كشور بيشتر پخش بشه و نظرات دقيق و كارشناسي شده كاربران عزيز روشنگري در جامعه ايجاد كرده و بيش از پيش مظلوميت پرسنل اين وزارتخانه را نمايان كنه. البته آن سوي سكه اين مظلوميت، محروميت مردم روستا ها و توابع بخش هاي كشور كه اغلب در طول اين سي و پنج سال افراد نا آشنا و بدون اطلاع از مديريت و توسعه فقط با اهداف سياسي كاري جلوي آباداني آنها را گرفته اند ، مي باشد.
مي خوام به امثال آقاي رنجبر بگم كه اگه از راي نياوردن خود و هم تيمي هايتان در انتخابات نگرانيد بهتون حق مي دم چون ديگه نمي تونيد نيروهاي سياسي خودتون را بر افكار عمومي شهرستاها و بخش ها حاكم كنيد و...
نصر 4 دي 1392
سلام
یه شعر از حضرت حافظ شاید بد نباشه محض خاطر مبارک آقای رنجبر:
سال ها دل طلب جام جم از ما میکرد آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
وقتی تو بدنه وزارت کشور کسایی هستن که میتونن یه شهرستان یا یه بخش رو اداره کنن چرا از بیرون بیاریم آقا!!!فرماندار و بخشدار غیر متخصص= هزینه های مضاعف برای توجیه آقایان +عقب افتادگی
صادقي 4 دي 1392
جناب رنجبر
با سلام و عرض ادب
خدا رو شكر در كشوري زندگي مي كنيم كه آزادي بيان وجود دارد و افراد مي توانند آزادانه به بيان نظرات خود بپردازند ضمن احترام به نظر حضرتعالي توجه شما را به نكات زير جلب مي نمايم
1- سالهاست كه مديران وزارت كشور از ادارات ديگر انتخاب شده اند تا كنون نتايج اين انتصاب ها را آسيب شناسي نموده ايد؟
2- امري كه پرواضح است مديريت پستهاي وزارت كشور حداكثر 8 ساله بوده و آن دوست عزيزي كه از ادارات ديگر آمده پس از 8 سال به مرز پختگي رسيده و مي بايست به محل كار اوليه خود برگردد پس اين زمان و هزينه اي كه صرف شده و عين بيت المال است به چه دليل بوده است؟
3- رخوت، سستي و بي انگيزه اي در كارشناسان مجموعه وزارت كشور نهادينه شده است تلاش نماييد كارشناسيد هيچ فعاليتي هم نداشته باشيد كارشناسيد پس چه دليلي براي تلاش بدنه كارشناسي كه نقش اصلي و تاثير گذار دارند وجود دارد نتيجه آن را هم تاكنون ديده ايد
4- در باور ما هميشه گفته ايم قصاص قبل از جنايت انجام ندهيم چرا بدون هيچگونه جنايتي حكم قصاص داده ايد و صحبت از پذيرش خطاي وزارت كشور كه بدون ترديد كاملترين و بهترين بخشنامه تاريخ اين وزارت خانه را صادر نموده است داده ايد.
كلام آخر حرف بسيار است و اگر در مورد اين موضوع صحبت شود ساعتها زمان نياز است عمري باشد حضوري خدمت برسيم و با چشمي باز نه متعصبانه به بحث بنشينيم و در صورت پذيرش هركس مبني بر اشتباه تفكر، جسارت پاك نمودن آنرا هم داشته باشيم
صادقي- مدرس دانشگاه
بهنام 4 دي 1392
خدمت جناب آقای رنجبر
سلام علیکم
مطالب جنابعالی را در نقد غیر منصفانه بخشنامه اخیر وزارت کشورخوانده نکاتی را بعنوان یک خواننده دائمی نگارشهای شما استاد محترم معروض میدارم .
اولا لازم است بگویم بنده با مدرک کارشناسی ارشد در بدنه یکی از فرمانداریهای استان با سابقه بیش از 15 ساله در بخشهای مختلف اداری که قطره ناچیز در برابر انبوه این خیل نیروهای توانمند در بدنه عظیم وزارت کشور میباشم عمق تاثیر گذاری این بخشنامه را در بسیاری از فرصت طلبان که طبق روال دوره های گذشته برای دولت یازدهم نیز در تصاحب مدیریتها دندان تیز کرده بودند را درک میکنم . این بخشنامه به گواه همه دلسوزان ومنصفان یکی از مهمترین مصادیق تدبیر وامید دولت یازدهم بوده چرا که ما کارکنان در طول این سالها ی متمادی گذشته شاهد ورود حجم عظیمی از نیروهای ناکارآمد دیگر سازمانها ونهادها در بدنه عریض وطویل استانداریها ، فرمانداریها وبخشداریها از استاندار گرفته تا راننده فرماندار وبخشدار و... بوده ایم که صرف نظر از تخصص های نداشته این مهامانان ناخوانده که بعضا بسیاری حتی نه تنها سابقه استخدامی نداشته بلکه کمترین سطوح مدارج علمی ودانشگاهی را نسبت به زیر مجموعه مدیریتی خویش دارا بوده واین امر نه تنها یار خاطر نبوده بلکه باری بودند بر دوش کارشناسان خبره در جهت ارائه آموزشهای لازم برای آشنایی این مدیران تازه وارد با مجموعه عملکردهای متنوع ومتعدد فرمانداریها وبخشداریها وصد البته این فرصت از کسانی که بدنبال فقط پر کردن رزومه کاری و رسیدن به منافع سیاسی واقتصادی خیز برداشته بودند طبیعی است که گران باشد در گذشته ما شاهد بودیم عده ای از این مناصب فقط وفقط سکوی پرشی برای خود ترسیم کرده بودند واین هزینه های گزافی بود که از جیب بیت المال بر گرده ملت می نشست
سوال بنده از جناب رنجبر عزیز که در دانشگاه به فرزندان این مرز وبوم تعلیم وتعلم را بر مبنای اسلام راستین وآموزه های دینی ارائه می دهند این است آیا معنای ((إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُم‏)) خدا امر کرده، که امانت را ((إِلى‏ أَهْلِها)) نساء/58) امانت را به اهلش بدهید. اهلش یعنی اینکه هرکسی اهلیت یک چیزی دارد. ممکن است یک کسی به درد یک کار می‌خورداما به درد کار دیگر نمی‌خورد. کسانی که برای انجام کاری وفعالیتی آموزش دیده تجربه کسب کرده اما به زعم شما شاید نمیتوانند اما آنهایی که فوج فوج بدون تخصص لازم وحتی اندک آشنایی با وظائف وکارکردهای مدیریت سیاسی وارد بدنه شده همه شون اهلیت داشته و توانمند هستند ؟آیا این ادعای شما بی انصافی ونادیده گرفتن کارشناسان خبره وخدوم با سابقه بالا دربدنه وزارت کشور نبوده ونیست که این چنین در مقابل اراده دولت منتخب تاخته وبدنبال مقاصد سیاسی خویش وهم مسلکان خود هستید؟
حتما واقف هستید که بسیاری از مدیران که کارنامه درخشانی به زعم شما در طول تصدی مسئولیتهای سیاسی از خود نشان داده اند اگر موفقیتی هم داشته اند محصول تلاش کارکنان بی ادعا وکم توقع همین فرمانداریها وبخشداریها بوده واز این تجارب کارکنان نردبانی برای ترقی ورسیدن به موقعیتهای مادی ومنزلتی بالاتر خویش درست کرده واز روی دوش همین بدنه صعود کرده اند
.جناب رنجبر عزیز
این بخشنامه که شما آنرا غلط مشهود در دیکته مدیریتی محسوب نموده وخواستار پاک کردن آن با لاک غلط گیر شده اید خواست قلبی چندین وچند ساله بسیاری از زحمت کشان بی ادعای وزارت کشور بوده و که موجی از شادی وامید وفردایی بهتر برای تکرار ناپذیری فرضیه آزمون وخطای گذشته در بین کارکنان ایجاد کرد. ونه سری دارد ونه رمز رازی که شما استاد فرهیخته نتوانید از آن سر در بیاورید؟
این جسارت در ابلاغ بخشنامه واقعیتی بود هم قابل تقدیر بوده وهم مورد انتظار که بحق از دولت تدبیر وامید متصور بود وجز این انتظار هم نبودکه امید وارم با توان وتجربیات ارزشمندی که در این نیروها وجود داشته وزارت کشور به سمت استقلال در درون وخودکفایی برای تربیت مدیران موفق وآینده ساز کشور حرکت کند واین انحصار طلبی نبوده ونیست ؟
ودست آخر اینکه جناب رنجبر شاهد بودید که در همین استان خبرنگار، معلم پرورشی یا ورزش یاکارشناس دبیرخانه یک نهاد و.... توانستند بالاترین منصبها را به مدد فعالیت در ستاد انتخاباتی کاندیدای پیروز در همین استان تصاحب نمایند اما یک کارشناس خبره که کوله باری از تجربه را داشته نمیتواند حتی یک بخشدار شود؟
ودست آخر اینکه تغییر را باید شما و دوستان عزیزتان حس کرده وبه رای وخواسته مردم در 24 خرداد تمکین نموده و بگذارید امانت به اهلش سپرده شود؟
عباس 4 دي 1392
جناب آقای رنجبر دوره مدیریت که قبلا بوده و انحصاری نبوده چطور بود؟ ازاین بدتر که نمیشه اینها مدیریت غیر وزارت کشوری بود راستی جدی مدرس دانشگاهی مطالبت که در سطح دانش آموزی بود
رها 4 دي 1392
آقای رنجبر شما استاد دانشگاهید ٰ دلت می خواد یه روز اگر دولت عوض شه یه کارشناش بخشداری فلان شهر ستان بشه رئیس دانشگات . آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز نپسند.خوبه شما هم شجاعانه اشتباه خودتون رو قبول کنید
مجنون 4 دي 1392
شايد با اين طرح ما اميد داشته باشيم بعد از بازنشستگي و خدمت 30 ساله به پستي بگيريم ...
بخشدار!! معاون فرماندار يا فرماندار ...
اصلاً همين كار ها رو كرديم كه رئيس جمهور محترم كه ازش مچكريم و استانداران گرانقدر بايد از بازنشسته ها دوباره استفاده كنند !!!
ما منتظر صبح شب يلدائيم !!!
نا شناس 4 دي 1392
با سلام بنده با نظر دکتر رنجبر موافقم چون افراد بسیار کار آمدی در خارج از نیروهای وزارت کشور وجود دارند که می توانند پست های بسیار مهم وحساس را در استان داشته باشند واز نیروی وزارت کشور نباشند
نا شناس 4 دي 1392
شمال نيوز...............انتقاد
هركسي كه هيئت علمي دانشگاه هست كه نبايد اينقدر راحت نسبت به مسائل تخصصي كه مرتبط با ايشان هم نيست اظهار نظر كند.
ما به همه اعضاي هيئت علمي احترام مي گذاريم و خوشحال ميشويم كه مشاوره دهند.......ولي آيا مي آييم در تدريس دانشگاه دخالت كنيم و خدمون رو مدرس دانشگاه جا بزنيم يا مامور بشيم بريم اونجا هيئت علمي بشيم
نا شناس 3 دي 1392
کار را همیشه به کاردان بسپارید رنجبر جون ...دنبال چی هستی؟بیشتر گرفتاریهای ما برمی گرددبه عدم تخصص مدیران ارشد در وزارت کشوروسواستفاده بسیار زیاد مدیران بخشی وپیامد آن ظلم به مردم.....
وزارت کشور شده آموزشگاه بعضی از بی لیاقتها وبعد بازگشت به پارکینگ های خودشون بدون اینکه هیچ خروجی داشته باشد وباز هم داستان تکراری مدیر بی تجربه بعدی و......حکایت همچنان باقی.........
نا شناس 3 دي 1392
چرا يك وزرات كشوري را رئيس دانشگاه نمي كنيد ؟ چرا يك وزارت كشوري را رئيس پليس و مديركل آموزش و پرورش و ... نمي بريد ؟ چرا يك كارشناس فرمانداير و استانداري رشد نكند و بخشدار و فرماندار و استاندار نشود؟ چون عضو هيات علمي يك حرفي گفته علمي است ولي ديگران حرف علمي بلد نيستند؟! آيا وزارت كشور بعد از 34 سال نتوانسته يك بخشدار و فرماندار و استاندار تربيت كند؟
نا شناس 3 دي 1392
متاسفانه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری یک روند غیر حرفه ای جهت جمع آوری طومار برای فردی از نزدیکان و هم محلی های استاندار محترم مازندران با محوریت سرپرست محترم فعلی دانشگاه در حال شکل گیری است و با القاء حمایت و تاکید استاندار محترم، اعضای هیات علمی را بطور مستقیم یا غیر مستقیم در فضای معذوریت اخلاقی قرار می دهند. به نظر می رسد این نحوه دخالت در مدیریت باعث تعضیف ساختار استقلال دانشگاه، تخریب اعتماد درون گروهی و سرمایه اجتماعی در مکان مقدس دانشگاه خواهد شد

جویباری 3 دي 1392
چرا مطلب ما رو کار نکردی شمال نیوز
نا شناس 3 دي 1392
اواویت تصدی مدیریت در هر وزارتی با درون سازمانی است در وزارت کشور با مجموعه شهرداریها- بخشداریها- فرمانداریها-استانداریهاست.
نا شناس 4 دي 1392
کاملا موافق هستیم
موفق باشید
نا شناس 4 دي 1392
اولویت با نخبگان است ولاغیر
نا شناس 4 دي 1392
چرا از بیرون برای سازمان هایدیگه میبرند و لی وزارت کشورنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 4 دي 1392
آقای رنجبر فکر میکنم برای اولین بار استکه با یک یادداشت شما موافق و همفکر هستم. با این نظر شما موافقم ولی اختلاف ما با شما بر سر مسأله استان شدن غرب مازندران همچنان پا برجاست / رضا از تنکابن
نا شناس 4 دي 1392
به نظر میرسد نویسنده از ناکامان است که با این تحلیل سطحی با این رویکرد عقلانی که سالها مورد بی توجهی قرار گرفته برخورد میکند از بس از ادمهای کوتوله دستگاه های دیگر در فرمانداریها استفاده شده که وضع مملکت به این روز افتاده است. بگذارید کمی هم کارمندان وزارت کشور به ارتقای خود امیدوار و راندمان کاری خود را بالا ببرند
نا شناس 4 دي 1392
جرا همه اقايان به استاد رنجبر حمله كرديد شما تا به الان براي كشور جكار كردي اي اقاياني كه دم از بودجه مي زنيد اقايان استانداري كه از كار وزير كشور خوشحال شديد هدف شما جيست جرا تا الان صدا شما در نمي امد شما كه دم از بودجه مي زنيد اكر شما سر از رديف بودجه در مي اورديد اين همه اختلاس در استاندار ي با دستان مباركتان صورت نمي گرفت هدف وزير كشور فقط مي خواهد دل جناح راست افراطي را با اين كارش شاد كند دولت تدبير واميد را از حركت باز دارد در استانداري مدير به انداز انگشتان دست ديده مي شود كه اگثرشان تيب جوان باسابقه كم كاري كه در بايگاني استانداري يا كارهاي ادراي مشغول كار هستند حتي بعضي ها مد ير يا فرماندار را بلد نيستند بنوسيند به ظاهر خودشان نمي رسند تا اينكه بتوانند بخشدار يا فرماندار شوند هدف وزير كشور جه بوده است ضربه به دولت تدبير واميد ودلسرد كردن نيروهاي ستادي دكتر روحاني با اهميتي كردن كارها تو انست ضربه سختي بزند به مجموعه دولت مردم ساري هنوز نتواستند تغير وتحول را ببينند جونكه افراد تسو و محافظه كار روي كار هستند از ديكران خط مي گيرند خودشان نمي توانند تصميم بگيرند اقايان اينقدر نمك نزنيد به كساني كه در اين راه زحمت كشيدن امروز تنها در كوشه اي نشستند بست هم شما برويد بكيرد هد ف ستاد دكتر روحاني در ساري اين بود كه مردم ما از اين كرفتاري كه امسال شما كه الان به به جه جه مزنيد راحت بشوند زياد هم عاشق بست مقام نيستد مثل گدا وكشنه همه الحمد اله دستشان به دهانش مي رسد ولي يادتان باشد كه اينجور نخواهد ماند
نا شناس 4 دي 1392
جناب آقای زنجبر
به شما علاقمندم و تلاش کردم جوابیه ای برایتان ننویسم ولی راضی نشدم جدا از شما انتظار این دیدگاه را نداشتم.
به عنوان یک کارشناس 28 ساله در استانداری و مدرک فوق لیسانس از دانشگاه دولتی (البته بدون سهمیه خاص) و صرفنظر از تعلقات سازمانی این بهترین بخشنامه ای بوده که وزارت کشور ابلاغ داشته است .
تصور کنید در یک واحد تخصصی استانداری با قرمانداری کارشناسانی با سابقه حضورداشته و ناگهان مدیری از بیرون و بدون حداقل آشنایی با اهداف سازمان و برنامه ها و روایط اداری وارد دستگاه شود شاید تصور کنید چه اتفاقی بیافتد کارشناسان دستگاه ماهها طول می کشد تا به مدیر تازه وارد با فرماندار تازه کار کمیته ها و کارگروهها و انواع برنامه ها و .... دهها مورد را یاد دهند تا کارآموز تازه از راه رسیده مدیرشان شود ببینید چه اتفاقی می افتد .بهترین تصیمیم دولت بوده تازه مگر استانداری و وزارت کشور و فرمادایها کم نیروی قابل دارند که ......
به خداقسم در یکی از واحدهای استانداری که تخصصی است و مدیر مریوطه از برادزان سپاهی است بعد از 1 سال از حضورش هنوز اصطلاحات تخصصی را اشتباه بیان میکند فکر کنید کارشناسان آن واحد چه رنجی را تحمل می کنند......
نا شناس 5 دي 1392
متاسفانه اکثر کامنت گذاران، برای مطالعه مطلب وزین و کارشناسی شده آقای رنجبر وقت نگذاشتند و بیشتر از آنکه به اصل مطلب بپردازند، به ابراز احساسات و تعصبات خود اقدام کردند!
آقای رنجبر استفاده انحصاری را رد کرد، اما استفاده از نیروهای کارآمد وزارت کشور را مثل استفاده از نیروهای کارآمد سایر دستگاهها تایید کرده است. بحث ایشان بحث شایسته سالاری است و اینکه در دولت نهم و دهم از نیروهای ناکارآمد بیرونی استفاده شده، چه ربطی به این مطلب دارد؟! مگر آقای رنجبر بر استفاده از نیروهای ناکارآمد سایر دستگاهها تاکید کرده است؟
بحث ایشان، بحث حذف نیروهای کارآمد وزارت کشور نیست، بلکه ایشان گفت که انحصاری کردن انتصاب ها، می تواند موجب افت سطح مدیریتی شود و این ارتباطی با بسیج کامنت ها از سوی وزارت کشوری ها ندارد!نیروهای کارآمد نگران نباشند و بی جهت به جمع ناکارآمدها نپیوندند، هیچکس مخالف انتصاب و بکارگیری توانمندان وزارت کشور در سمت های کلیذی تر هم نیست!
نا شناس 5 دي 1392
موافق دیگاههای آقای رنجبرم و معتقدم که وزارت کشور، کاپیتان تیم مدیریتی استانها و شهرستانهاست و باید بهترین ها برگزیده شوند و این بهترین می تواند از وزارت کشور و یا هر دستگاه اجرایی باشد، انحصاری کردن، تمامیت خواهی است!
نا شناس 4 دي 1392
من مدتي در مجموعه وزارت كشور ، استانداري وفرمانداري كار كرده ام متاسفانه علي رغم وجود نيروهاي شاخص وقابل وتوانمند اين اواخر هرچه نيرو ي جديد گرفتند ضعيفند( البته نيروهاي خوب هم هستند) آيا مي شود با نيروهاي ضعيف استان را اداره كرد.
نا شناس 6 دي 1392
خاطر همه دوستان و شیفتگان خدمت رو مستخضر میسازم که وزارت کشور مثل تیم ملی میمونه و اعضای همه باشگاه ها حق دارند تا در تیم مدیریتی این وزارت خونه که جایگاه تیم ملی رو داره حضور داشته باشند. دوستان رو توصیه به رفتار منطقی و آرامش میکنم.
آینه چون عیب تو بنمود راست / خود شکن آیینه شکستن خطاست
محمدی 7 دي 1392
بسمه تعالی

چه تعداد از وزرای کشور بعد از انقلاب وزارت کشوری بودند و اینکه عزیزان وزارت کشوری توانمندند شکی نیست ولی بایستی برای اداره کشور در حوزه استان و شهرستان و بخش از انسانهای با تجربه امین دانا و مدیر استفاده کرد و توجه به رابطه استخدامی وزارت خاصی ننمود.
HFVHIDL PSKD 17 دي 1392
جناب رنجبر با سلام
بنده 15 سال است کارمند وزارت کشورم و در تمام سطوح ازبخشداری گرفته تا استانداری کارکرده ام و حدود 12 سال پیش دهدار بودم. وتاکنون زیر دست بخشدار و فرماندار و مدیرانی که از سایر دستگاهها به وزارت آمده و اندک آشنایی با مجموعه نداشته اند و الفبای مدیریت سیاسی را از ما آموخته اند و بعد چندسال به تشکیلات خودبرگشته اند و ما مانده ایم و ویرانه ای که منتظر تحویل به شخص بی تجربه دیگری است . به نظ بنده گذشته از سلایق سیاسی این بهترین بخشنامه وزارت کشوربوده که به نیروهای با تجربه اش انگیزه داده است تا حداقل به اندازه یک کارمند ادارات دیگر که با گذشت چند سال ارتقا پیدا میکنند.باعث ارتقایشان شود.
حسن 26 دي 1392
واقعا این هم از کلک مدیران موجود وزارت کشوری بود که سر وزیر گذاشتنند واقعا در بخشهای محروم از کجا یک نفر بخشدار توانمند بیارند هیچ شخص توانمندی از مجموعه به آنجا نمی رود ومجبورند از کارمندان همان بخشداری استفاده نمایند که هیچ توانایی نیست چون قبلا از افراد توانای دستگاههای دیگر استفاده می شد
سید حسین حسینی 9 فروردين 1393
با تشکر از اظهارات جالب جناب اقای رنجبر لازم توجه کسانی که اقای رنجبر را زیر سوال می برند شما که دم از کار بلدی نیروهای وزارت کشور برای پستهای فرمانداری و بخشداری می زنید درست و کسی منکرش نیست .ایا در دوران احمدی نزاد این کار را انجام دادند؟ بلکه از کسانی استفاده کردند که همسو با تفکراتشان بودند. ایا این حق طرفداران تفکر اقای روحانی نیست؟ هدف تهیه این بخشنامه تضعیف دولت اقای روحانی است.
نا شناس 31 فروردين 1393
واقعا حرف به جا و درستی اقای رنجبر زدند.چون کسانی که لایق وتوانایی سمت هستند بر یر کار میاید نه ابدارچی وزارت کشور بخشدارشود.
دوستان 29 ارديبهشت 1393
باسلام وزيرمحترم كشوربخاطرحفظ نيروهاي دولت احمدي نزاداقدام به اين مصوبه نموده ودولت هم غافل ازاين عمل مصوبه راتائيدنموده كه اين جزضربه به پيكره دولت آقاي روحاني چيزديگري راجبران نمي نمايدوبانظرجناب آقاي رنجبركاملا"موافقم
مثلث 29 ارديبهشت 1393
باعث بسي تاسف است كه دولت روحاني اسيراشتباهاتوزيراحمدي نزادي شده چون ايشان ازانحصارطلبان است ونبايددراين دولت بكارگمارده شوددرودبرتواي رنجبرعزيز
بيغم ودرمانده 29 ارديبهشت 1393
براي دولت تدبرواميدمتاسفم كه فردانحصارطلبي مثل آقاي رحماني فضلي به عنوان اصلي ترين وزارت خانه استفاده مينمايد
بابل 29 ارديبهشت 1393

واقعا حرف به جا و درستی اقای رنجبر زدند.چون کسانی که لایق وتوانایی سمت هستند بر یر کار میاید نه ابدارچی وزارت کشور بخشدارشود.
نا شناس 29 ارديبهشت 1393

آقای رنجبر با یادداشت شما موافق و همفکر هستم دمت گرم به گرمي گرماي جنوب آقاي رحماني فضلي وظيفه حفظ پرسنل آقاي احمدي نزادراداردوازانحصارطلب ازاين بيشترانتظارنيست كه حقابه شايستگي ازبدنه دولت نهم ودهم حمايت ميكند
زاويه 29 ارديبهشت 1393

با سلام بنده با نظر دکتر رنجبر موافقم چون افراد بسیار کار آمدی در خارج از نیروهای وزارت کشور وجود دارند که می توانند پست های بسیار مهم وحساس را در استان داشته باشند واز نیروی وزارت کشور نباشند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.